آموزش روش فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز ( اسكرين ركوردر ويندوز )

 

در اين پست قصد داريم روش فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز را به شما عزيزان آموزش دهيم. پس براي رفع مشكلات خود در اين زمينه با ما همراه باشيد.

همه ما در شرايطي ممكن است كه نياز به ضبط ويدئو از صفحه‌نمايش لپ‌تاپ و يا رايانه ويندوزي خود داشته باشيم. درگذشته ابتدا كسي به مهم بودن اين ويژگي و يا توانايي آن توجهي نداشت، اما زماني كه آموزش‌هاي ويدئويي بيشتر و بيشتر شدند توسعه‌دهندگان مختلفي تلاش كردند كه اسكرين ركوردر هاي متنوعي را ساخته و در اختيار كاربران ويندوزي قرار دهند.

به كمك اين نرم افزارها مي‌توان به راحتي به فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز پرداخت و كليپ‌هايي با محتواي مختلف را ايجاد نمود. به‌هرحال ما قصد داريم كه بهترين روش‌هاي موجود را در اين زمينه به شما آموزش دهيم. پس بهتر است وقت را تلف نكرده و به سراغ ادامه آموزش برويم.

 

فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز 10 بدون نياز به نرم افزار هاي جانبي

هرچقدر كه زمان به جلوتر مي‌رود و شركت‌هاي مختلف سيستم عامل‌هاي خود را آپديت مي‌كنند؛ ما شاهد افزوده شدن امكانات جديد و محبوبي به آن‌ها هستيم.

مايكروسافت با دانستن اهميت اسكرين ركوردر ها تلاش كرده است تا در ويندوز 10 اين محدوديت‌ها را از بين برده و به كاربرانش اجازه دهد كه به كمك ابزار داخلي به فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز بپردازند.

تنها در ابتداي توضيحات بايد اشاره كنيم كه اگر اين ويژگي پيش‌فرض براي شما فعال نبود، كارت گرافيك رايانه و يا لپ تاپ تان قديمي بوده و بايد آن را تعويض كنيد.

ابتدا كليك WINDOWS و G را فشار دهيد. در صفحه جديد كه باز مي‌شود روي Yes, this is a game كليك كنيد.

حال يك نوار مديريتي نشان داده مي‌شود كه به كمك آن مي‌توانيد به ضبط و يا متوقف سازي فيلم‌برداري از صفحه‌نمايش بپردازيد.

پس از پايان فيلم‌برداري از نمايشگر ويندوز 10 ويدئوهاي ضبط‌شده در قالب فرمت mp4 در پوشه VideosCaptures ذخيره خواهند شد.

 

منبع: تك تيپ

 

اسکرین رکوردر ویندوز یک ابزار بسیار مفید است که به کاربران امکان ضبط صفحه نمایش را فراهم می‌کند. این نرم افزارها معمولاً امکانات گوناگونی از جمله ضبط ویدیو با کیفیت بالا، ضبط صدا، و نشان دادن نوار زمانی (تایمر) را ارائه می‌دهند. از جمله موارد استفاده از این ابزارها می‌توان به ساخت ویدیوهای آموزشی، ضبط بازی‌های ویدیویی، یا نگه‌داری از جلسات آنلاین اشاره کرد.

 

همچنین، بسیاری از اسکرین رکوردرها امکانات ویژه‌ای نیز دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا قسمت‌های مختلفی از صفحه نمایش را برجسته کرده یا میزان ضبط ویدیو را تغییر دهند. علاوه بر این، برخی از این نرم افزارها امکانات ویرایش ابتدایی نیز دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا ویدیوهای خود را پس از ضبط ویرایش کرده و آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری بهبود بخشند. به طور کلی، اسکرین رکوردر ویندوز یک ابزار قدرتمند و چندکاره است که برای انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در محیط ویندوز بسیار مفید است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.